Baza klientów jak wdrożyć wygodny i przejrzysty system? Firmy bazujące na sprzedaży usług i produktów muszą dysponować bazą klientów, do których wysyłane są powiadomienia ofertowe. Zbudowanie takiej bazy to żmudny i czasochłonny proces. Biorąc jednak pod uwagę ogromne korzyści, warto dołożyć wszelkich starań, aby baza klientów została stworzona z należyta dbałością. Sporym udogodnieniem mogą być nowoczesne systemy elektroniczne.
Baza klientów jak ją stworzyć?
To rozległy proces polegający na zdobywaniu cennych kontaktów, w postaci adresów email oraz numerów telefonu. Takie dane otrzymujemy od klienta w momencie nawiązania współpracy. Kolejnym sposobem jest newsletter, do którego zapisują się użytkownicy, którzy pragną regularnie otrzymywać powiadomienia ofertowe. Firma tworząca bazę klientów musi zatroszczyć się o niezbędne zgody marketingowe, potrzebne do przetwarzania zgromadzonych informacji.
Pozyskiwanie nowych kontaktów jest możliwe na wiele sposobów. Coraz popularniejszą metodą jest tworzenie jakościowych treści, pomocnych dla potencjalnego klienta. Jeśli informacje dostępne na stronie internetowej okażą się pożyteczne, klient może pozostawić swój adres email, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach. Nasza strona może również wysyłać powiadomienia, oferujące szybki kontakt telefoniczny z klientem, który zdecyduje się podać swój numer.
Baza klientów, to skarb każdej firmy.
Głównym powodem, dla którego firmy tworzą bazę klientów, jest oczywiście chęć nawiązywania trwałej współpracy z kontrahentami. Klienci, znajdujący się w bazie, będą systematycznie otrzymywać powiadomienia ofertowe. Kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiedniej częstotliwości, a także tworzenie treści, które faktycznie mogą zainteresować klienta. Dawno minęły czasy mailowego SPAM-u, który prowadził do tego, że zmęczony klient w końcu wypisywał się z bazy.
Bardzo istotny jest także system, w którym tworzona jest baza klientów. Najprostszym sposobem jest oczywiście tworzenie bazy w arkuszu kalkulacyjnym, takim jak excel. W praktyczne, ręczne uzupełnianie danych jest bardzo czasochłonne, dlatego, wiele firmy decyduje się na elektroniczne systemy, w których wiele czynności zostało zautomatyzowanych. Świetnym przykładem jest chociażby oprogramowanie eDokumenty / Ready, w którym dostępny jest moduł poświęcony tworzeniu i zarządzaniu bazą klientów.
Jakie korzyści oferuje przejrzysta DATABASE klientów?
Z pomocą takiej bazy możesz sprawnie przeprowadzać działania marketingowe i wysyłać powiadomienia, które mają szansę zaktywizować potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty. Centralna baza kontrahentów zawiera uporządkowane informacje i pozwala formułować powiadomienia dostosowane do konkretnych grup docelowych. Spersonalizowane oferty to podstawa skutecznego marketingu, ukierunkowanego na budowanie stałych i pozytywnych relacji z klientem. Nowoczesna baza to ogromne udogodnienie dla wszystkich sklepów online oraz firm usługowych.